Белая Церковь Медицина Здоровье
Приветствую Вас Гость | RSS
Меню сайта
Категории каталога
Педиатрам и родителям [3]
медицинские статьи [12]
интересное, разное [6]
Интересные статьи
Главная » Статьи » Общие статьи » Педиатрам и родителям

ПРОБИОТИКИ В СОВРЕМЕННОЙ МЕДИЦИНЕ
Результати різноманітних досліджень свідчать про
наявну тенденцію погіршення здоров'я школярів в
Україні, що проявляється збільшенням кількості функціо%
нальних розладів, гострої та хронічної соматичної захво%
рюваності, різноманітних невротичних відхилень та син%
дрому шкільної дезадаптації [1,6,9].
На сьогоднішній день шкільна дезадаптація розглядаєть%
ся як багатогранний процес зниження і порушення здатності
дитини до навчання, внаслідок невідповідності умов і вимог
учбового процесу, найближчого соціального оточення його
психофізіологічним і фізичним можливостям, функціональ%
ним потребам [5]. Медико%біологічна та дезадаптативна кон%
цепції формують базисні основи для організації міждисци%
плінарної взаємодії спеціалістів різного профілю при профі%
лактиці і корекції синдрому шкільної дезадаптації у дітей. Це
обумовлює необхідність розробки та впровадження методів
«педіатричної або соматичної» складової покращення про%
цесів шкільної адаптації, поліпшення фізичної готовності та
витривалості до інтелектуального навчання, забезпечення
стабільності параметрів центральної та вегетативної нерво%
вих систем. Слід зазначити, що сучасні програми загально%
освітніх та спеціалізованих шкіл відрізняються значною
інтенсивністю навчального навантаження, великим об'ємом
інформації, тривалим часом перебування дитини у школі,
що, очевидно, по%різному впливає на адаптацію дитини і
засвоєння нею навчальної програми та може вимагати впро%
вадження додаткових профілактичних та лікувальних захо%
дів. Однак, навчальна діяльність у більшості шкіл України,
як показують дослідження, здебільшого залишається
неадаптованою до особливостей розвитку і стану здоров'я
сучасних школярів [3,8].
Безперечно, чим краще підготовлений організм дитини
до змін, які пов'язані з початком навчання в школі, трудноща%
ми, що неминучі, тим легше він зможе їх подолати, тим спо%
кійніше і не так болісно проходитиме процес адаптації [2].
Життя не стоїть на місці, воно ставить перед медиками та
педагогами нові завдання, обумовлені проблемами сьогодення.
Так, вивчення соматичних аспектів шкільної адаптації у дітей
на першому році навчання в школі залежно від інтенсивності
навчальних програм та фонового стану здоров'я дітей дозво%
лить розробити ефективні методи ранньої корекції шкільної
дезадаптації, покращити успішність навчальної діяльності, збе%
регти фізичне і психологічне здоров'я дитини [4,11,13].
Погіршення здоров'я школярів у початкових класах та
проблеми їхньої шкільної адаптації часто зумовлено не
тільки спадковістю, біологічним віком дитини та наявними
мінімальними мозковими дисфункціями, але й комплек%
сом соціально%економічних причин, частина з яких є керо%
ваними. Серед них можна виділити: соціально%неблагопо%
лучні умови у сім'ї, зміну харчової поведінки та низьку
якість харчування, збільшення гострої респіраторної захво%
рюваності (внаслідок суттєвого збільшення контактів з
хворими дітьми) та відповідно пропусків занять, незадо%
вільні санітарно%гігієнічні умови навчання, нераціональне
учбове навантаження, недосконалість медичного спостере%
ження за дітьми, екологічні проблеми навколишнього сере%
довища, практичну відсутність системи психолого%педаго%
гічної підтримки школярів при наявності значної кількості
стресових ситуацій у повсякденному житті дитини, відчут%
ний дефіцит ефективних освітніх програм, спрямованих на
формування у дітей культури здоров'я [7,9,10].
Проаналізувавши протягом 2005–2007 навчальних років
особливості стану здоров'я школярів перших класів шкіл
м. Львова, ми змогли визначити, що важливе місце серед
чисельних факторів ризику шкільної дезадаптації посідають
проблеми харчування дітей та пропуски занять через збільше%
ну гостру респіраторну захворюваність. Це дало змогу апробу%
вати протягом 2007–2008 навчального року певні профілак%
тично%адаптивні програми, які можна рекомендувати до
широкого вжитку в учнів як початкових, так і старших класів.
Метою роботи було підвищення ефективності адапта%
ції школярів початкових класів до навчання, зменшення
гострої респіраторної захворюваності школярів, розробка
ефективних методів ранньої корекції шкільної дезадапта%
ції, покращання успішності навчальної діяльності, фізич%
ного і психологічного здоров'я дітей.
Категория: Педиатрам и родителям | Добавил: bilacerkva (16-Окт-2008)
Просмотров: 1296 | Рейтинг: 0.0/0 |
Всего комментариев: 0
Добавлять комментарии могут только зарегистрированные пользователи.
[ Регистрация | Вход ]
Форма входа
Поиск
Друзья сайта
Faststart - рейтинг сайтов, каталог интернет ресурсов, счетчик посещаемости Rambler's Top100 МЕТА - Украина. Рейтинг сайтов Мебель на заказ. Киевская область Каталог сайтов - Refer.Ru Всё для твоего мобильника

Курсы валют
Статистика

Онлайн всего: 1
Гостей: 1
Пользователей: 0